10 listopada 2011 r. rabin Dawid Rosen, przewodniczący Międzynarodowego Żydowskiego Komitetu do Spraw Międzyreligijnych przy Amerykańskim Komitecie Żydowskim, stwierdził, że w przypadku — jak to określił — „powrotu Bractwa św. Piusa X do Kościoła katolickiego” soborowa deklaracji Nostra aetate, która jest podstawą dialogu międzyreligijnego, nie będzie zagrożona.
„Wyraziliśmy już nasze obawy” — oświadczył po zakończeniu audiencji udzielonej przez papieża międzyreligijnej Radzie Przywódców Religijnych Izraela. Według włoskiej prasy rabin przypomniał, że otrzymał od kard. Konrada Kocha, przewodniczącego Komisji ds. Stosunków z Judaizmem, zapewnienie, że soborowy dokument dotyczący relacji Kościoła z religiami niechrześcijańskimi nie był przedmiotem dyskusji [z przedstawicielami FSSPX]. „Nie oznacza to, że kwestia wyraźnego uznania treści zawartych w Nostra aetate została zawarta w preambule doktrynalnej przedstawionej Bractwu Kapłańskiemu Świętego Piusa X przez Stolicę Apostolską” — wyjaśnia Rosen, bo nawet jeśli tekst ten miałby zostać zaakceptowany jedynie w praktyce, to według niego „taka akceptacja jest niezbędna dla jakiegokolwiek pojednania”. Zapytany, czy jest stosowne, by Watykan prowadził dyskusje z katolickimi tradycjonalistami, rabin Rosen przyznał, że nie ma prawa ingerować w wewnętrzne wybory innej religii, ale ma nadzieję, że Stolica Apostolska będzie zdecydowanie odrzucać negację Holokaustu, jeśli miałoby dojść do pojednania.
Wspominając spotkanie w Asyżu 27 października 2011 r., Rosen podkreślił „pokorę i braterstwo” okazane przez Benedykta XVI, który zasiadł na tym samym miejscu, co wszyscy pozostali uczestnicy, i nie wywyższał się ponad nich (źródło: DICI nr 245, 26 listopada 2011).